Garancia
Porszívók, Takarítógépek, Gőztisztítók, Centrifugák
TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL
- A jótállás időtartama 2 (kettő) év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
- Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát: - szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza), - rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, - helytelen tárolás, helytelen kezelés, törés, rongálás, - elemi kár, természeti csapás okozta.
JÓTÁLLÁS KERETÉBE TARTOZÓ HIBA ESETÉN A FOGYASZTÓ
- Elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
- Ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, ezen kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy, ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja, vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
- A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
- Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt. a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
- A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésre figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
- A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
- Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
- A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.
- A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.
- A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő- így különösen kellék- és termékszavatossági illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
- Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
- A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot- az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetők.
A vállalkozás a minőségi kifogás bejelentésekor a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésnek eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29) NGM rendelet (a továbbiakban: NGM rendelet) 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani. A vállalkozás, illetve a javítószolgálat (szerviz) a termék javításra való átvételekor az NGM rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására köteles. A jótállási kötelezettség azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtásra kötelez.
Fogyasztó az alábbi javítószolgálatoknál közvetlenül is érvényesítheti kijavítási igényét:
Budapest |
Termékinformáció: |
|
WellBrand Kft. |
|
|
Cím: 1211 Budapest, |
|
|
Iparvágány u. 2-16. |
|
|
Tel.: 06-1/219-5435 |
|
|
Békéscsaba |
|
Debrecen |
Amper-Globe Kft. |
Juhász Elektronika |
Solidor Kft. |
Cím: 5600 Békéscsaba, |
Cím: 5600 Békéscsaba, |
Cím: 4029 Debrecen, |
Baross u. 7. |
Kölcsey u. 17. |
Cegléd u. 11. |
Tel.: 66/444-884 |
Tel.: 66/324-419 |
Tel.: 52/536-600 |
Eger |
Győr |
Kaposvár |
Szerviz '96 Kft. |
EM Elektromechanikai Kft. |
Rotech Kft. |
Cím: 3300 Eger, |
Cím: 9023 Győr, |
Cím: 7400 Kaposvár, |
Remenyik Zsigmond u. 18. |
Török István u. 36/b. |
Bajcsy-Zsilinszky u. 16. |
Tel.: 36/313-333 |
Tel.: 96/424-166 |
Tel.: 82/412-030 |
Miskolc |
Nyíregyháza |
Pécs |
Rezgőkör Kft. |
Nyír-Tb-Gar. Bt. |
Pentavill Bt. |
Cím: 3530 Miskolc, |
Cím: 4400 Nyíregyháza, |
Cím: 7624 Pécs, |
Corvin u. 11. |
Mártírok tere 9. |
Rókus u. 7/c. |
Tel.: 46/412-012 |
Tel.: 42/310-902 |
Tel.: 72/515-274 |
Szeged |
|
Székesfehérvár |
Bálint Família Kft. |
Komat Bt. |
Elektro Reflex Bt. |
Cím: 6725 Szeged, |
Cím: 6721 Szeged, |
Cím: 8000 Székesfehérvár, |
Moszkvai krt. 19. |
Maros u. 40. |
Széchenyi u. 17. |
Tel.: 62/445-381 |
Tel.: 62/471-771 |
tel.: 22/504-600 |
Szekszárd |
Szolnok |
Szombathely |
Mikro 2001 Kft. |
Szolker Szerviz 1993 Kft. |
Braun-Nex Kft. |
Cím: 7100 Szekszárd, |
Cím: 5000 Szolnok, |
Cím: 9700 Szombathely, |
Pollack Mihály u. 24. |
Mátyás király u. 4. |
Szűrőcsapó u. 23. |
Tel.: 74/412-214 |
Tel.: 56/423-702 |
Tel.: 94/327-210 |
Tatabánya |
Veszprém |
Zalaegerszeg |
Praktikus Szerviz Kft. |
Műszerész 2003 Kft. |
Univerzál RTH. Szolg. Bt. |
Cím: 2800 Tatabánya, |
Cím: 8200 Veszprém, |
Cím: 8900 Zalaegerszeg, |
Kodály Zoltán tér 9. |
Csillag u. 1. |
Könyök u. 9. |
Tel.: 34/310-442 |
Tel.: 88/568-630 |
Tel.: 92/312-666 |